internetverbinding Solaredge omvormer Herstellen

Heb je gemerkt dat je omvormer geen verbinding meer heeft met het internet?

Dan zie je in de app of op het online portaal geen actuele data meer van je zonnepanelen. Dat is natuurlijk jammer, want zo mis je het inzicht in wat je systeem opwekt. Wij helpen je met het herstellen van de internetverbinding.

Bekijk hier onze uitlegvideo, of lees de instructies eronder.

Geen zorgen: dit betekent niet dat je zonnepanelen geen stroom meer opwekken. Ze werken gewoon door. Alleen de communicatie met de monitoring ligt even stil.

Gelukkig is dit probleem meestal eenvoudig zelf op te lossen. In dit blog leggen we je stap voor stap uit hoe je de internetverbinding van je omvormer herstelt.

Wat heb je nodig?

Voordat je begint, check even dit:

De omvormer staat aan (dat zie je aan het groene lampje).
Gebruik een smartphone of tablet die niet verbonden is met je wifi-netwerk. Verbreek deze verbinding en ‘vergeet’ het netwerk op je toestel.

Zo herstel je de wifi-verbinding via de MySolaredge app

  1. Open de MySolaredge app op je smartphone.
  2. Ga in het menu naar ‘Omvormer communicatie’.
    Scan de QR-code aan de zijkant van de omvormer.
  3. Volg de stappen die op je scherm verschijnen.
  4. Kies je wifi-netwerk en voer het bijbehorende wachtwoord in.

Na deze stappen maakt de omvormer weer verbinding met het internet en wordt de data opnieuw doorgestuurd naar je monitoring. Je ziet dan weer precies wat je zonnepanelen opwekken.

Hulp nodig? Bekijk de instructievideo

We hebben alles ook uitgelegd in een korte video. Handig als je het liever even rustig bekijkt:

Deel dit:

Meer berichten

Bekijk binnen 1 minuut wat je kunt besparen

In 3 korte stappen een voorstel op maat, inclusief prijsindicatie en opbrengst per jaar.