Veranderingen in de energiemarkt. Wat moeten consumenten weten over zonnepanelen en groene energie? 

De energiemarkt is in beweging. Er gaat ontzettend veel veranderen de komende jaren. Consumenten zijn zich nog niet bewust van de aankomende veranderingen in de markt. Als leverancier van zonnepanelen bevindt Mobisolar zich in het oog van de storm. 

Energieprijzen rijzen de pan uit. De oorlog in Oekraïne heeft ons allen doen beseffen hoe kwetsbaar we zijn op het gebied van gas en energie. We moeten dus bewuster met ons energieverbruik omgaan. En dus stappen mensen massaal over op zonnepanelen. 

Dit heeft voordelen, maar roept ook vragen op. Waarom is er een lange levertijd voor panelen? Wat moeten mensen weten over energieopslag? En hoe helpt Mobisolar klanten aan antwoorden op deze vragen? We leggen het voor aan Ralph, Hoofd Installateur. 

Een offerte aanvragen voor zonnepanelen via jullie website lijkt zo gedaan. Wat moeten klanten weten over het bestelproces?

“Wij maken altijd een voorstel op maat. Hierbij kijken we niet alleen naar het type woning, maar vooral naar de klantbehoefte. We schetsen een profiel van jou als toekomstige klant.”

“Soms spreken we klanten persoonlijk en dan stellen we vragen. Heb je in de toekomst plannen om een elektrische auto aan te schaffen? Denk je na over gezinsuitbreiding? En waarom denk je 30 zonnepanelen nodig te hebben? We denken met de klant mee, zodat we het beste advies kunnen geven.” 

De wachttijd voor zonnepanelen is langer dan normaal. Wat wil je klanten meegeven op het moment dat ze gaan bestellen? 

“We werken met een strakke planning. Het kan zijn dat we je pas over zeven tot acht maanden kunnen inplannen. Dit heeft met personeelstekort te maken. We zitten voor de komende maanden al helemaal vol.” 

“Ook is het belangrijk om te weten dat weersomstandigheden meespelen. Is het te heet in de zomer, dan kunnen we niet op het dak werken. Hetzelfde geldt voor extreme regen en als het vriest. Het kan zijn dat we de installatie binnen wel voltooien, maar een dag later terug moeten komen voor het werk buiten. Wat klanten wel mogen weten, is dat we altijd zoeken naar een passende oplossing. De zonnepanelen worden zo snel mogelijk geplaatst.” 

De wachttijd voor zonnepanelen is langer dan normaal. Wat wil je klanten meegeven op het moment dat ze gaan bestellen? 

“We werken met een strakke planning. Het kan zijn dat we je pas over zeven tot acht maanden kunnen inplannen. Dit heeft met personeelstekort te maken. We zitten voor de komende maanden al helemaal vol.” 

“Ook is het belangrijk om te weten dat weersomstandigheden meespelen. Is het te heet in de zomer, dan kunnen we niet op het dak werken. Hetzelfde geldt voor extreme regen en als het vriest. Het kan zijn dat we de installatie binnen wel voltooien, maar een dag later terug moeten komen voor het werk buiten. Wat klanten wel mogen weten, is dat we altijd zoeken naar een passende oplossing. De zonnepanelen worden zo snel mogelijk geplaatst.”

Monteur Ralph

Op het internet zijn zat bedrijven te vinden waar je met een paar klikken zonnepanelen kunt bestellen. Wat maakt Mobisolar anders van deze aanbieders? 

“Tuurlijk, je kunt dingen simpel houden en het zonder menselijk contact doen. Wij onderscheiden ons door servicegericht een voorstel te doen. Je wordt namelijk langere tijd klant bij Mobisolar. Wij zien het echt als een langere samenwerking.” 

“De relatie met onze klanten houdt niet op zodra we de zonnepanelen hebben geïnstalleerd. Ook daarna blijven wij het aanspreekpunt. Wil je in de toekomst meer zonnepanelen? Of een elektrische laadpaal? Dan kan je bij ons terecht.” 

“Daarnaast zijn onze verkoopspecialisten ook het vaste aanspreekpunt voor klanten. We komen voor een eerste kennismaking bij jou thuis langs, als je dat wil. Heb je tijdens het bestelproces vragen, dan heb je een vast contactpersoon. En ook de monteurs die jouw huis van zonnepanelen komen voorzien, zijn onderdeel van ons vaste team. Als klant ga je de meesten van ons dus bij naam kennen.” 

Mobisolar benoemt vaker dat er dingen gaan veranderen in de markt. Wat kan je hierover vertellen? 

“Slimme apparaten gaan een belangrijke rol spelen in de toekomst. Je kunt hierbij denken aan een vaatwasser, een droger, of verlichting die verbonden zijn met je zonnepanelen. Energie en gas zijn niet langer onbeperkt beschikbaar. Dit vereist een aanpassing in menselijk gedrag.” 

“Het begint bij bewustzijn. Je moet zuiniger met je energie omgaan in de toekomst. Wij leveren ook alleen accu’s die compatibel zijn met slimme apparaten. Zo kun je apparaten koppelen aan je zonnepanelen. En deze apparaten dus laten werken op de momenten dat er rechtstreeks stroom wordt opgewekt.”

Kennismaken?

We nodigen je graag uit voor een kopje koffie of thee bij ons in de showroom. Liever bij jou thuis? Ook geen probleem! Plan direct een vrijblijvende afspraak in.

Kennismaken?

We nodigen je graag uit voor een kopje koffie of thee bij ons in de showroom. Liever bij jou thuis? Ook geen probleem! Plan direct een vrijblijvende afspraak in.

Kennismaken?

We nodigen je graag uit voor een kopje koffie of thee bij ons in de showroom. Liever bij jou thuis? Ook geen probleem! Plan direct een vrijblijvende afspraak in.

Kennismaken?

We nodigen je graag uit voor een kopje koffie of thee bij ons in de showroom. Liever bij jou thuis? Ook geen probleem! Plan direct een vrijblijvende afspraak in.

Duurzame energie thuis

Wij wonen inmiddels 10 jaar in onze woning. Mijn man wilde al heel lang zonnepanelen, maar ik vond het eigenlijk niet zo mooi staan zo aan de voorkant van ons huis.
Toen onze buren aan de andere kant van ons blok zonnepanelen namen, was het me eigenlijk niet eens opgevallen. Toen kon ik dus geen nee meer zeggen! Maar… ik wilde wel heel graag zwarte panelen.