Monitoring Solaredge

Monitor doormiddel van Solaredge

Op deze pagina leggen we alles uit over uw monitoring systeem. We laten zien hoe u kunt inloggen, wat er allemaal te zien is en hoe u de internetverbinding weer tot stand kunt brengen indien hier een wijziging in is geweest.

Inhoud

1. Eerste keer inloggen
U ontvangt van Solaredge een mail wanneer we u voor het eerst aanmelden. Via de link in de mail kunt u uw wachtwoord instellen. De mail die u ontvangt ziet er als volgt uit:

 Heeft u geen mail ontvangen?

Wij melden u vaak dezelfde dag nog aan voor uw systeem. heeft u binnen 48 uur na oplevering van uw systeem nog geen aanmeldlink ontvangen? Neem dan contact op met uw adviseur, dan helpen we u direct verder. Het komt helaas af en toe voor dat de mail van Solaredge in uw ongewenste mailbox beland. Controleer deze dus eerst voordat u contact met ons opneemt.

2. App downloaden op uw mobiel

Solaredge heeft haar eigen applicatie ontwikkelt voor huiseigenaren met zonnepanelen. Zo kunt u op uw mobiel of tablet direct uw systeem bekijken en zien wat u opwekt.

Om op een Android toestel de app te downloaden gaat u naar de Playstore. Via de zoekbalk zoekt u naar mySolarEdge. Zoals u ziet zijn er meer apps van Solaredge in omloop. Alleen de mySolarEdge app is voor huiseigenaren. De overige apps zijn voor installateurs en hiermee kunt u dus niet inloggen. Zodra u de app heeft gedownload kunt u met uw aanmeldgegevens inloggen waarmee u ook op uw computer inlogt.

Indien u een Iphone heeft dan volgt u dezelfde stappen, maar dan in de appstore.

 

 

3. Hoe werkt de monitoring tool
4. Internetprobleem oplossen
Indien uw omvormer geen verbinding meer heeft met het internet dan kunt u dit gemakkelijk zelf oplossen. hiervoor opent u de MySolaredge app op uw mobiel. Vervolgens klikt u op het menu waar u “inverter communication” ziet staan. Om verbinding met de omvormer te maken scant u de QR-code aan de zijkant van de omvormer en volgt u de instructies op uw mobiel. U kunt dan via de app uw netwerk selecteren en het wachtwoord invoeren, waarna de verbinding weer is hersteld. Indien u hier niet uitkomt kunt u contact met ons opnemen en helpen we u graag verder.

Waar kunnen we u verder mee helpen? 

Aanbrengbonus

Wij waarderen dat enorm en willen dit graag belonen. Indien u een nieuwe klant bij ons aanbrengt ontvangt u tot 75,- terug op uw aankoopbedrag.

Nieuwe collega

Via het formulier rechts kan onze toekomstige collega zijn gegevens invullen en aangeven dat hij/zij via u bij ons terecht is gekomen. 

Onderhoud

Hier kunt u alles lezen over de onderhoud van de zonnepanelen en omvormers en hoe u uw systeem in topconditie houdt.

Monitoring Solaredge

Op deze pagina leggen we u alles uit over de monitoring van uw systeem. We leggen uit wat er allemaal te zien is en hoe u de zelf de internetverbinding kunt wijzigen.

Monitoring Solax

Op deze pagina leggen we u alles uit over de monitoring van uw systeem. We leggen uit wat er allemaal te zien is en hoe u de zelf de internetverbinding kunt wijzigen.

Storing

Ervaart u momenteel een storing, of heeft u een vraag over uw systeem? Hier leest u alles over de voorwaarden van de storingsgarantie en kunt u een storing melden.

Kopje koffie?

Dat kan gewoon bij ons op kantoor of bij u thuis. Neem contact met ons op of plan gemakkelijk een afspraak in:

Kopje thee?

Dat kan gewoon bij ons op kantoor of bij u thuis. Neem contact met ons op of plan gemakkelijk een afspraak in:

Keuze maken zonnepanelen

Ik kwam voor het eerst in contact met Mobisolar toen ik de monteurs bij mij in de straat aan het werk zag. Twee goed ingewerkte mannen die hun zaakjes goed op orde hadden: een bus en aanhanger die goed opgeruimd waren. Op een structurele manier werkten zij op het dak volgens alle maatstaven die nodig zijn om veilig en kwalitatief te werken.