Fabian’s ervaring
Klantgesprek-Fabian-9

Fabian bespaart duizenden euro’s per jaar met zonnepanelen. ,,Bij MobiSolar was het allemaal zo geregeld.”

 

Bij MobiSolar gaan we regelmatig met klanten in gesprek. Over ervaringen, voordelen, besparingen en het gebruik van zonnepanelen. Soms op een van onze open avonden en op andere momenten gaan we bij onze klanten op bezoek. 

Deze herfst spraken we met Fabian uit Beuningen, die sinds 2022 klant is bij MobiSolar. We vroegen hem naar zijn ervaringen met ons bedrijf. 

Hoe ben je klant geworden bij MobiSolar?

,,Via mijn overbuurman. Die heeft in 2021 zonnepanelen bij MobiSolar besteld en die was daar erg over te spreken. Zij regelen alles en komen persoonlijk bij je langs, dat is wat hij over jullie zei. Dus toen heb ik ook een aanvraag gedaan.” 

Hoe verliep de communicatie vanaf dat moment?

,,Eigenlijk heel relaxed. Ik belde hen op en ik kreeg ze vrij makkelijk te spreken. Het was wel een erg drukke periode en daar waren ze eerlijk over. We komen met veel plezier bij je langs, maar voordat we wat kunnen gaan doen zijn we zo’n zes tot negen maanden verder. Dat is wat ze zeiden.

Toen zijn ze langsgekomen en hebben ze vrij snel een voorstel gemaakt. Dat ging allemaal prima.” 

Hoe is het contact met MobiSolar bevallen?

,,Erg goed! We hebben er echt geen omkijken naar gehad. Na het kennismakingsgesprek hebben we tussendoor nog weleens contact gehad. De offerte is volgens mij twee keer aangepast. Maar allemaal in ons voordeel, omdat ze echt proactief meedenken. Dat vond ik wel echt heel netjes.” 

Was het een lastige keuze om een bedrag te investeren in zonnepanelen? 

,,Dat was het eerlijk gezegd niet. Voor mijn werk heb ik een aantal zonnepanelen-bedrijven in het portfolio zitten, dus ik weet er wel wat van. Het was daarom geen lastige keuze. Ik weet wat de voordelen van zonnepanelen zijn. Over de terugverdientijd maakte ik me ook niet echt zorgen.” 

Je wist dus dat het een goede investering zou zijn?

,,Eigenlijk wel. De investering en het aantal jaren dat er nodig zouden zijn om dit bedrag terug te verdienen, speelden niet echt een rol. Het was voor ons meer een praktische invulling. We wisten dat we meer gingen verbruiken, door de warmtepomp en de elektrische auto, en daarnaast gingen we in kilowattuur-prijs omhoog. Dus moesten we maar eens kijken of dat goedkoper kon.” 

En hoeveel geld bespaar je er uiteindelijk mee?

,,Ik moet eerlijk zeggen dat we er in het begin meer mee bezig waren dan nu. Toen keken we af en toe op de app om te zien hoeveel we bespaard hadden en wat het opleverde. Het gebeurde wel regelmatig dat we geld terugkregen. En nu met de huidige energieprijzen hebben we die panelen nog sneller terugverdiend.”

Heb je enig idee hoeveel geld je hebt bespaard op jaarbasis? 

,,Ik zal het er eens bij pakken,” zegt Fabian terwijl hij op zijn telefoon kijkt. ,,De afgelopen maanden heb ik elke keer geld teruggekregen. Als ik het zo bekijk, denk ik dat we vorig jaar wel tussen de €1.500,- en €2.000,- hebben bespaard. Maar inmiddels is dat veel meer. Met de huidige energieprijzen denk ik dat we dit jaar  tussen de €3.000,- en de €4.000,- zitten.”

In hoeverre zou je MobiSolar aanbevelen?

,,Dit zeg ik niet omdat jullie hier nu zitten. Maar als ik hoor dat mensen zonnepanelen nodig hebben, dan geef ik het nummer van MobiSolar zeker wel door. Ik ben heel praktisch en moet geen gezeur aan mijn hoofd hebben. Het moet gewoon geregeld worden! Vaak moet je er bij bedrijven vier of vijf keer achteraan bellen. Bij MobiSolar heb ik niets hoeven doen. Volgens mij was ik niet eens aanwezig toen ze bij me langs kwamen. Ik kwam thuis en het was gewoon prima geregeld. Zo hoort het!”

Kennismaken?

We nodigen je graag uit voor een kopje koffie of thee bij ons in de showroom. Liever bij jou thuis? Ook geen probleem! Plan direct een vrijblijvende afspraak in.

Bereken binnen 1 minuut wat je bespaart